بستن
(0) مورد
شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید
تمام دسته بندی ها
    فیلتر ها
    EN
    جستجو

    آموزش نقاشی روی سنگ 1 _ سنگهای مناسب

    آموزش نقاشی روی سنگ 1 _ سنگهای مناسب

    شما مطمئنا در قدم اول نیاز به پیدا کردن سنگ دارید. به دنبال سنگ هایی با سطح صاف بگردید. سنگ های رودخانه‎ای یا سنگ‎هایی که در ساحل یافت می‎شوند بهترین انتخاب می‎باشند. اگر شما طرح مشخصی مانند یک گربه، یک جغد، یا هر طرح دیگری در ذهن خود دارید، به دنبال سنگ با شکل مناسب برای طرح مورد نظر خود باشید. جستجوی سنگ مناسب برای طرح ذهنی شما می‎تواند بسیار لذت بخش باشد.
    پس از پیدا کردن سنگ مورد نظر باید از تمیزی آن اطمینان حاصل کنید. به این منظور باید سنگ‎ها را با آب گرم و صابون بشویید و حتی می‎توانید سطح آن‎ها را با یک مسواک قدیمی تمیز کرده و سپس سنگ‎ها را با مایع ضدعفونی کننده ضد عفونی کنید. بعضی از سنگ‎ها ناهمواری‎های زبری روی خود دارند که می‎توانید با یک سمباده ناهمواری‎ها را از بین ببرید. در این مرحله شما آماده اید که طرح خود را روی سنگ بکشید. بهتر است قبل از کشیدن طرح روی سنگ، آن را روی کاغذ تمرین کنید. برای کشیدن طرح روی سنگ می‎توانید از یک مداد استفاده کنید.
    حالا زمان رنگ آمیزی روی سنگ است! صبور باشید و از بزرگترین قسمت‎های طرح شروع کرده و سپس بخش‎های کوچکتر را رنگ آمیزی کنید. پس از نقاشی هر قسمت اجازه دهید که آن قسمت خشک شود و سپس قسمت بعدی را رنگ کنید. برای خشک کردن سریع‎تر رنگ می‎توانید از سشوار استفاده کنید. هنگام استفاده از سشوار مراقب باشید که سشوار را خیلی به سنگ نزدیک نکنید تا رنگ روی آن پخش نشود.
    پس از اتمام نقاشی وقت جلا دادن آن است. از روغن جلا و یا اسپری فیکساتور برای جلا دادن به اثر خود و همچنین مراقبت از رنگ آن استفاده کنید. اسپری فیکساتور موجب می‎شود شما اطمینان حاصل کنید که اثر شما برای مدت بسیار طولانی‎ای به همان شکل اولیه باقی می‎ماند و رنگ آن از بین نمی‎رود.
    گاهی طرح ذهنی مورد نظر شما طرح پیچیده‎تری است و شما نیاز دارید تا از چندین سنگ مختلف استفاده کنید تا طرح مورد نظر را به دست آوردید. در این صورت شما می‎توانید یک زمینه‎ی مناسب مانند یک قاب یا چوب انتخاب کرده، سنگ‎های نقاشی شده‎ی خود را به ترتیبی که دوست دارید روی سطح مورد نظر بچسبانید.
    در قسمت بعدی آموزش در مورد انواع رنگ و موادی که بهترین انتخاب برای نقاشی روی سنگ می‎باشند توضیح خواهیم داد. 

    درج نظر