بستن
(0) مورد
شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید
تمام دسته بندی ها
    فیلتر ها
    EN
    جستجو

    چرا فرش ایرانی؟

    چرا فرش ایرانی؟

    در میان تمام انواع فرش های شرقی، فرش ایرانی از تاریخچه ای بسیار غنی برخوردار است. فرش ایرانی همواره به دلیل زیبایی و طرح نفیس آن مورد توجه شبوده است. حتی امروزه تقاضای بسیار زیادی برای فرش های دستبافت ایرانی در سرتاسر جهان وجود دارد.

     در ایران برخی از مردم قالی بافی را به عنوان یک سنت می آموزند  و نسل به نسل منتقل می ‎کنند. فرش ‎های اصیل پارسی تنها در ایران بافته می شوند، هر چند کشورهایی مانند ترکیه، چین، هند، افغانستان و پاکستان فرش‎هایی شبیه فرش ایران تولید می کنند، اما آن‎ها کیفیت فرش ایرانی را دارا نمی‎ باشند.

    در اینجا می ‎توانیم به ویژگی ‎های متمایز کننده‎ ی فرش ایرانی بپردازیم. این فرش‎ها معمولا از ابریشم، پشم و پنبه بافته می ‎شوند. فرش ‎هایی که با استفاده از ابریشم بافته می شوند با ارزش ترین فرش‎ ها تلقی می شوند. طرح ها اغلب شامل گل ‎ها، آثار تاریخی و چیزهای بسیار دیگری می باشند.

     فرش و تابلو فرش ایرانی آویسا

     

     

    اگرچه فرش های دستبافت ایرانی نو ارزشمند هستند، تقاضا برای فرش های عتیقه همچنان در حال افزایش است. البته قیمت فرش های دستبافت ایرانی قدیمی بالا می باشد. خریداران فرش های عتیقه معمولا کسانی هستند که می خواهند ثروت خود را به رخ بکشند و یا کسانی که ذوق هنری دارند. در مورد فرش عتیقه ی ایرانی این خرید به دلیل ارزش بالای آن‎ها یک سرمایه گذاری محسوب می شود، زیرا قیمت فرش ایرانی عتیقه با گذشت زمان افت نمی کند.

    هدف مهم  داشتن یک فرش ایرانی در نظر گرفتن جایی برای هنر اصیل و زنده در دکوراسیون خانه شما می باشد. یک فرش ایرانی ظاهر بسیار زیبایی به اتاق شما می دهد. این فرش نه تنها به ارزش کلکسیون هنری شما می افزاید، بلکه نمایانگر سلایق و علایق شما می باشد. فرش شما باید با مبلمان و یا سایر محیط هنری شما سازگار باشد.

    وقتی که می شنویم مردم در مورد فرش دستبافت صحبت می کنند، محبوب ترین و مرجح ترین فرش، فرش ایرانی است. مردم اغلب با دیدن قیمت یک فرش اصیل ایرانی متعجب می شوند، با این حال افزایش وب سایت های خرید اینترنتی به خریداران اجازه می دهد تا انتخاب های گسترده تری پیش رو داشته باشد و بتوانند بهترین قیمت ها را انتخاب کنند. فرش های ایرانی خیلی بیشتر از سایر فرش های شرقی  ارزش خود را برای فروش مجدد حفظ می کنند. علاوه بر این فرش های ایرانی توسط استادکاران بامهارت بافته می شوند. این فرش‎ها دارای تنوع طرح و اندازه‎ی بسیار زیادی می باشند.

     در مورد اینکه فرش های دستبافت ایرانی تا چه حد با دقت بافته شده اند می توان به این حقیقت اشاره کرد که این فرش‎ها بسیار بادوام تر از سایر فرش های شرقی می باشند. اگر شما قصد یک سرمایه گذاری خوب در دکوراسیون داخلی منزل خود را دارید، حتما باید فرش ایرانی را در نظر بگیرید.

    ارزش فرش ایرانی شما در طول زمان بیشتر می‎شود، بنابراین خرید یک فرش ایرانی تصمیمی عاقلانه خواهد بود.

    درج نظر