بستن
(0) مورد
شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید
تمام دسته بندی ها
    فیلتر ها
    EN
    جستجو
    خبرخوان

    نوشته های بلاگ  "1395"  از "آبان"

    خلاصه تاریخچه تابلو فرش دستباف ایرانی (3)
    305 خلاصه تاریخچه تابلو فرش دستباف ایرانی (3)

    اندازه ی فرش های تصویری هر منطقه ارتباط مستقیمی با معماری آن منطقه بخصوص ارتفاع سقف ها و طاقچه ها دارد. تعداد محدودی از فرش ها بزرگ بودند و برای فرش کردن خانه ها به کار می رفتند. اندازه ی اکثر فرش ها برای دیوار خانه ها متناسب بودند. فرش های کوچکتر برای طاقچه ها، که جایگاه بخصوصی در معماری سنتی ایران داشت به کار می رفتند (ادامه مطلب)

    خلاصه تاریخچه تابلو فرش دستباف ایرانی (2)
    36 خلاصه تاریخچه تابلو فرش دستباف ایرانی (2)

    عکس و عکاسی نیز همزمان با شکوفایی فرش های پرتره در اولین سال دوره ی ناصرالدین شاه در ایران ظهور کرد. عکاسی توسط معلم دارالفنون در دوره ی ناصرالدین شاه وارد ایران شد. در آن زمان، عکاسی موضوعات جدیدی را به هنر پرتره معرفی کرد و در نتیجه بر روی فرش ها و بخصوص طراحی های شاهانه تاثیر گذاشت (ادامه مطلب)

    خلاصه تاریخچه تابلو فرش دستباف ایرانی (1)
    17 خلاصه تاریخچه تابلو فرش دستباف ایرانی (1)

    پیش از اسلام فرشبافی یکی از صنایع رایج میان ایرانیان بود و تابلو فرش های بسیار نفیسی بافته شده بودند. پس از اسلام صنعت فرشبافی نیز مانند سایر صنایع و هنرها، خود را با موقعیت جدید تطبیق داده و بر طبق نیازهای آن روزگار به شکل هایی غیر از تابلو فرش ادامه پیدا کرد (ادامه مطلب)

    چرا فرش ایرانی؟
    0 چرا فرش ایرانی؟

    در میان تمام انواع فرش‎های شرقی، فرش ایرانی از تاریخچه ای بسیار غنی برخوردار است. فرش ایرانی همواره به دلیل زیبایی و طرح نفیس آن مورد توجه بوده است. حتی امروزه تقاضای بسیار زیادی برای فرش های دستبافت ایرانی در سرتاسر جهان وجود دارد (ادامه مطلب)